Må vi have sittere uden for DIC?
+4
Weihenstephan
Hertug Jackson
Perlen
Laue
8 deltagere
Side 1 af 2
Side 1 af 2 • 1, 2
Dette er en principiel stillingstagen til om vi kan gøre brug af sittere der ikke er i DIC. Jeg har prøvet at opsummere nogen af de argumenter jeg har set og hørt omkring emnet indtil nu - fyld endelig på!
Det der taler imod at ikke-DIC'ere er sitter:
Det er nævnt, at der er en risiko for spionage. Spillere uden for DIC kan få adgang til at se, om folk er online eller ej, således at de kan suge info, der kan gavne eksempelvis et angreb på en DIC-spiller. Desuden vil en spiller uden for DIC ikke kunne bakke alliancen lige så effektivt op i tilfælde af kriser eller krig, da de trods alt ikke vil få al information vedr. sådanne situationer i alliancen. Her ville en "in house" sitter kunne agere mere effektivt og med større forståelse for alliancens ve og vel (og måske endda på eget initiativ hjælpe alliancen i en kneben situation).
Det der taler for er at bruge ikke-DIC'ere som sitter:
For det første burde den enkelte DIC'er sagtens være i stand til, at vurdere om en evt. sitter kan stoles på eller ej. For det andet kan det være mere belejligt for den enkelte hvis det eksempelvis er en i samme husstand eller på arbejdspladsen, da man kan kommunikere face to face med disse. For det tredje er det rigelig svært at finde sittere "in house" i forvejen, så hvis ikke vi må bruge sittere ude fra, så får vi måske slet ingen sittere = inaktivitet.
AFSTEMNINGEN KØRER GRUNDET NYTÅR I TRE DAGE
Det der taler imod at ikke-DIC'ere er sitter:
Det er nævnt, at der er en risiko for spionage. Spillere uden for DIC kan få adgang til at se, om folk er online eller ej, således at de kan suge info, der kan gavne eksempelvis et angreb på en DIC-spiller. Desuden vil en spiller uden for DIC ikke kunne bakke alliancen lige så effektivt op i tilfælde af kriser eller krig, da de trods alt ikke vil få al information vedr. sådanne situationer i alliancen. Her ville en "in house" sitter kunne agere mere effektivt og med større forståelse for alliancens ve og vel (og måske endda på eget initiativ hjælpe alliancen i en kneben situation).
Det der taler for er at bruge ikke-DIC'ere som sitter:
For det første burde den enkelte DIC'er sagtens være i stand til, at vurdere om en evt. sitter kan stoles på eller ej. For det andet kan det være mere belejligt for den enkelte hvis det eksempelvis er en i samme husstand eller på arbejdspladsen, da man kan kommunikere face to face med disse. For det tredje er det rigelig svært at finde sittere "in house" i forvejen, så hvis ikke vi må bruge sittere ude fra, så får vi måske slet ingen sittere = inaktivitet.
AFSTEMNINGEN KØRER GRUNDET NYTÅR I TRE DAGE
Laue- Antal indlæg : 160
Registration date : 04/12/07
Sv: Må vi have sittere uden for DIC?
Resultatet er "Nej". Jeg er dog ikke sikker på at jeg mener at resultatet er validt med så ringe afstemningsprocent :S
Hvad siger I andre? Burde vi have en ekstra restriktion der hedder min. 50% skal have stemt?
Hvad siger I andre? Burde vi have en ekstra restriktion der hedder min. 50% skal have stemt?
Jeg så hellere at den var højre end 50%, det kan ski da ikke passe at der kun er 14 som kommer på forum? Kan du se hvem som har stemt og hvem som mangler?
Perlen- Admin
- Antal indlæg : 574
Registration date : 05/12/07
Alle vores afstemninger ender jo med ca. 14-15 personer. Så dette må være validt. Vi kan ikke tvinge folk til at deltage i demokratiet.
Ringe ja, men så må de 14 der er aktive være repræsentative.
Ringe ja, men så må de 14 der er aktive være repræsentative.
Hertug Jackson- Antal indlæg : 419
Registration date : 06/12/07
Man kan ikke se hvem der deltager i afstemningerne - de er anonyme (hvilket jeg synes er fint )
Naturligvis er det godt at man ikke kan se hvad hvem har stemt, men mener måske at det kunne være en ide at man kunne se HVEM som har stemt..
Perlen- Admin
No can do - det er systemet ikke sat op til
Tror vi alle har en rimelig ide om hvem det er der stemmer Perlen...
Klart ja, men tænker mere at der bør sendes en lille hilsen til dem som ikke har stemt!
Perlen- Admin
Send løs frue :-)
Så lover jeg Runner ikke er så kønsdiskriminerende i fremtiden
Så lover jeg Runner ikke er så kønsdiskriminerende i fremtiden
Frøken.. Ingen fru her
Perlen- Admin
Jeg starter med at sende til alle dem som ikke har været på i år.. og så kører jeg videre derud af..
Perlen- Admin
Kønsdiskrimenering, moi ?
Non non mon ami.
Jeg har vist kun en enkelt gang skrevet noget med hanhunde der skulle bryste sig, men det var ikke rettet mod nogle bestemte.
CS kan jo sende en IGM ud til alle ally medlemmer, i stedet for at du skal skrive enkeltvis Perlen. Det er nemmere.
Non non mon ami.
Jeg har vist kun en enkelt gang skrevet noget med hanhunde der skulle bryste sig, men det var ikke rettet mod nogle bestemte.
CS kan jo sende en IGM ud til alle ally medlemmer, i stedet for at du skal skrive enkeltvis Perlen. Det er nemmere.
Gæst- Gæst
Nej nu sidder jeg jo og skriver en fin lille personlig hilsen til hver enkelt.. Forresten hvorfor er Myretuen stadig på listen over brugere?
Perlen- Admin
Han er spærret men ikke slettet. Det gør jeg eller Laue sikkert lidt senere.
Gæst- Gæst
Hvad sker der for Stormogul? Er han ikke stadig aktiv, det var da kun pladsen i krigsrådet han ikke var tændt på mere ikk?
Perlen- Admin
Så er der sendt 11 mails!
Perlen- Admin
(Mogulen holder lidt orlov, han sittes herfra, men bruger ellers så lidt tid at han næppe ser på forum)
Weihenstephan- Antal indlæg : 178
Og er det okay? Hvorfor så være i denne ally?
Perlen- Admin
Ja jeg synes det er helt fint! Hvis WS kan passe hans bruger imens han holder pause kan jeg ikke se noget problem med det. Og selvom han ikke bruger så meget tid på Travian mere, er hans POP vigtig for alliancen udadtil.
CrazySnap- Antal indlæg : 354
Og forresten ved jeg faktisk ikke hvordan man sender IGMs? Jeg ved bare jeg kan give jer andre rettigheder til det. Så hvis en af jer andre ved hvad man skal skrive i modtager feltet må i gerne lige poste det.
CrazySnap- Antal indlæg : 354
Albus Dumbledore- Antal indlæg : 267
Synes også det er ok. Der er mange, der spiller lidt på samme måde. Han kender flere personligt (ikke mig), og har været en af de bærende kræfter i DIC i starten.
He, he, ja, og når WS er klar med en ny angrebshær til ham, så kan det jo være, at han er klar til endnu en tørn
M. Antoinette- Antal indlæg : 195
Perlen, har du overvejet konsekvensen af dine udtalelser?
Hvis nu de spillere der ikke kommer på forum så rasende tit (sjældent) ikke synes de har tid til at læse alt det de burde, så kan de jo ikke være med - jfr. dit udlæg.
Det vil betyde at vi kommer ned på 14-15 medlemmer i DIC - er du parat til at være med i en alliance der godt nok er aktiv, men ret lille?
Hvis nu de spillere der ikke kommer på forum så rasende tit (sjældent) ikke synes de har tid til at læse alt det de burde, så kan de jo ikke være med - jfr. dit udlæg.
Det vil betyde at vi kommer ned på 14-15 medlemmer i DIC - er du parat til at være med i en alliance der godt nok er aktiv, men ret lille?
brændevinsnisse- Antal indlæg : 195
Registration date : 07/12/07
Side 1 af 2 • 1, 2
Side 1 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum