DIC
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

+9
Albus Dumbledore
Maribo
CrazySnap
Weihenstephan
master zico
brændevinsnisse
fredsenglen
Hertug Jackson
Perlen
13 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Perlen 6/1/2008, 11:36

På ca 2 timer (4:32-6:33)har Tobo fået udleveret 397.077 råstoffer fra Maribo.. Hvad sker der Maribo? Kan vi hjælpe?
Perlen
Perlen
Admin

Antal indlæg : 574
Age : 48
Location : Copenhagen
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Hertug Jackson 6/1/2008, 11:58

Ja, ren guldmine :-(
Diplomatråd kan I ikke tage fat på Tobo.
Et er råstoffer, noget andet er at smadre.
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af fredsenglen 6/1/2008, 13:44

Det her holder jo ingen steder...
Jeg vil tro, der går kort tid hvis ikke der allerede går rygter om, at DIC er ved at gå i opløsning. Kejser har forladt os og der bliver ikke reageret på angreb, vi er jo rent ta selv bord!
Det er nu der skal gøres noget og hvis ikke Maribo vil være med, efter DIC reglerne, så er det nok ikke her han skal være.
fredsenglen
fredsenglen

Antal indlæg : 114
Registration date : 08/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Perlen 6/1/2008, 13:46

Enig med Fredsenglen... Dette er meget bekymrende.. Det kan da ikke passe at vi går helt i stå..
Perlen
Perlen
Admin

Antal indlæg : 574
Age : 48
Location : Copenhagen
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af brændevinsnisse 6/1/2008, 14:09

Kan en fra ledelsen (CS ell. MZ?) ikke IGM´e Maribo om hvad han havde forestillet sig at gøre ved alle de angreb?

Det eneste svar jeg har kunne opdrive herinde fra Maribo selv er, at han synes angrebene er irriterende - hvilket de jo som minimum er.

Hvis ikke Maribo har en god forklaring på hvorfor tingene står som de gør, så kan vi vel overveje, som flere har været inde på, om Maribo hører til i DIC.

Der kunne jo også være den mulighed, at Maribo er igang med en større flytning ud til det nye område, og allerede ser de byer som tabt - lidt som HJs første byer.

brændevinsnisse

Antal indlæg : 195
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af master zico 6/1/2008, 14:25

jeg ved at Maribo havde intentioner om at rykke ned syd på og flytte hovedbyen.....
han er godt klar over at han ligger lidt udsat der hvor han ligger......
jeg har længe sittet for ham....men gør det ikke for tiden...
men tror jeg tilbyder det igen....

ps det angreb fra hunters manden kunne han vist under alle omstændigheder have gjort noget ved.....
master zico
master zico

Antal indlæg : 542
Location : Glostrup
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Weihenstephan 6/1/2008, 14:29

Korrekt Zico, men alt det foregående kunne være stoppet med lidt aktivitet: mange angreb med 500-1000 mand på oaser og lign.
Maribo må melde ud om han vil gøre noget, og hvad det så skulle være. Har sendt ham en besked.

Weihenstephan

Antal indlæg : 178
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af CrazySnap 6/1/2008, 15:23

Jeg skriver til Maribo, for dette kan ikke blive ved. Han bliver nødt til at melde ud om hvornår og hvor der angribes så vi kan koordinere noget forsvar. Hvis de gratis begynder at overtage hans byer, tror jeg vi bilver nødt til at revurdere Maribos tilknytning til DIC. ?!

Jeg skriver til ham og rykker!
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354
Age : 42
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Maribo 6/1/2008, 16:53

jeg har længe fortalt jer at jeg vil flytte hovedlandsby da jeg som den eneste ligger hvor NL og hunters ligger rigtig godt. så der er ingen grund til at blive der. for der er for langt fra jer andre til opbakning
og heælt ærlig hvad fanden ville i stille op imod en alliance som ligger nummer 8 på listen ?
ja nemlig ingenting
alle jeres argumenter er bare tom luft. i er alle bange for at der udbryder krig og hvor står vi så. ja ingen steder . det kan godt være at vi lægger nummer 30 på listen men når krigen kommer. så kan vi intet gøre.

men tilbage til hvad jeg har tænkt mig. som nogle måske har set så har jeg flyttet hovedby. og ja på et eller andet tidspunkt ville det jo ske at jeg flyttede den og så ville jeg miste de tre byer. hvilket er noget som er blevet nævnt meget tidligere

men helt ærlig. tror i ikke snart at vi skal skifte taktik her i alliancen. folk forlader den. og vi gør ikke det helt store andet end at farme lidt her og der.

jeg har været tæt på at lave mig en ny profil over på server 4 i stedet for. for syntes ikke rigtig at der sker noget her.

syntes snart at vi skal ha det op og vende hvad vovres fremtid skal bringe. for på et eller andet tidspunkt udbryder den store krig og hvilken side skal vi så vælge...??

men jeg syntes at det er lidt irreterende at folk straks vil smide en ud af DIC fordi men ikkel ige reagere her på forum.

som jeg ser det lige pt. så er der en lille gruppe af 2-3 personer som styrre resten af DIC og hvis det ikke lige går efter deres hoved så er man straks til fare for hele DIC
Maribo
Maribo

Antal indlæg : 78
Age : 42
Location : maribo
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Gæst 6/1/2008, 17:10

Maribo, det er fint at du vil flytte dine byer. Men når du bliver angrebet 4 - 6 gange på en dag med kun 500 soldater, er det ikke svært at smide 1.000 af dine egne over som forsvar. Det synes jeg er slapt at der ikke sker mere ved. Det falder også tilbage på resten af DIC, så oplever man det som en alliance der ikke er noget værd.

At Tobo angriber er der ikke meget at gøre ved, men hvorfor ikke flytte hæren så? Med mindre du selvfølgelig ikke lige så det komme.

Du burde da med dine 11 byer kunne bygge noget der ligner 20 - 30.000 mand.

Derudover er jeg enig med dig i at der sker for lidt i DIC.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af CrazySnap 6/1/2008, 17:29

Jamen, betyder det du har opgivet disse 3 byer? I så fald burde du ihvertfald have skrevet det her på forum, så alle var klar over det. Dette er jo netop grunden til at folk betvivler dit medlemskab, havde du meldt klart ud fra start, ville vi jo vide hvad der foregik og at du var klar over problemerne med dine byer. I vores øjne ser det ud som om du er inaktiv og er ligeglad med hvad der sker dine byer og ressourcer (hvilket jo åbenbart er langt fra tilfældet). Så jeg er glad for du nu har skrevet denne besked på forum, så alle kan se at du har tænkt dig at opgive disse 3 byer.

Jeg undrer mig stadig over hvad det er for en anden taktik du/i snakker om? Så vidt jeg kan se er vi kommet ind i top 30 med den taktik vi har brugt indtil nu. Begynder vi at bruge en mere aggressiv taktiv som tilfredstiller de lidt mere hungrende og kedsomme i alliance, er jeg ret sikker på, vi ikke overlever særligt længe.

Jeg er dog meget åben overfor snakken om at vælge side blandt de største, for det mener jeg er uundgåeligt og bare et spørgsmål om tid.

Desuden mener jeg at grunden til at et par stykker falder fra nu, er at vi er blevet større, vi bliver angrebet mere, det kræver mange flere beslutninger og aktioner og dermed meget mere tid. Og angreb mod os og identiske beslutninger er jo ikke sjovt at bruge sin tid på.

Vi er kort sagt blevet mere pressede. Jeg husker Runner skrev at han var træt af hele tiden at sluge lorten når nogen angreb os. Det kan jeg sagtens forstå? Men hvilke andre muligheder har vi? Vi kan jo ikke angribe igen hvis de er større end os? Eller kan vi?

(nedenstående er ikke ment vredt eller personligt)
Hvis i siger den taktik som bliver udøvet pt. er skidt, må i også selv komme med forslag til hvordan vi kan forbedre den. Det er nemt at nedgøre en eksisterende taktik, men uden at komme med forslag til forbedringer eller ændringer er det ord uden betydning. Så hvis i synes taktikken er skidt, forklar hvorfor og hvordan den kan forbedres, alt andet er bare spredning af dårlig stemning og nedbrydning af vores sammenhold.

Smile
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354
Age : 42
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af fredsenglen 6/1/2008, 17:35

jeg er meget enig med det du skriver CS og jeg har stor respekt for dine diplomatiske evner, såvel interne som eksterne i alliancen. hvis man er uenig eller vil noget andet må man melde ind med forslag og deltage i debatten...
fredsenglen
fredsenglen

Antal indlæg : 114
Registration date : 08/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Albus Dumbledore 6/1/2008, 17:35

Lige nu synes jeg bare det virker som om vi spiller SimCity.
Det er fint vi bliver angrebet mere, men det er trist at se angreb på os, hvor den der bliver angrebet intet gør. Så får man ikke ligefrem selv lyst til at gøre noget.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Hertug Jackson 6/1/2008, 17:37

OG han skal ikke kunne tage næsten 400.000 i råstoffer. Jeg er også igang med at flytte hær, og har i døgndrift meget længe haft 20 handelsmænd fra de døende byer til at flytte råstoffer hvor de skal bruges. De nye steder kan du så bygge hær. Ligemeget hvordan du vender og drejer det, er det ikke i orden at der bliver taget 400K råstoffer fra dig på en gang.
Flyt råstoffer og riv byerne ned.

At der sker for lidt. Til alle - lad være med at pive. Vi i krigsrådet har flere gange bedt Jer om at komme med nogen I vil slås med. Nej selvfølgelig vil vi ikke fare i flæsket på en top 10 alliance. Jeg er enig med BVN om at det er strategi og ikke et krigsspil. Så hvad vi gør offensiv, så lad os gøre det mod nogen hvor vi har chancer.

Igen, når vi (jeg) prøvede at koordinere et offensiv angreb så var der fanme mange der ikke var med - også Jer der piver. I kunne ikke finde ud af at koordinere udfra et fremsat tidspunkt. Så rensag Jer selv.
Kom med nogen I vil slås med. Så kan krigsrådet (mig lige pt) overveje om det er nogen vi skal i krig med. For ja vi keder os alle, men ved den spillespil vi har holdt for dagen har også fået os op til hvor vi er.
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Kejser Nygaard 6/1/2008, 17:41

Hvis jeg må blande mig. Enig med CS.

Jeg blev ramt af det der hedder Travian lede. Det sker også for folk i United, Hunters, Tyr osv. Det er derfor at kontoer har det med at skifte hænder fra tid til anden og derfor at, vi pludselig oplever en 12 årig med en "uzi" i hånden. Faldt over en konto for nylig hvor der på forsiden stod at den nu for 4 gang havde skiftet hænder og vi snakker her en spiller der deltog i krigen.

Jeg elsker at læse bøger. Men jeg tror ikke jeg har læst en bog siden jeg startede med at spille travian en gang i august (eller hvornår det nu var). Det glæder jeg mig til at skulle begynde på igen Very Happy

Igen jeg mener der i DIC er blevet ført en klog politik. Få har haft vækst som os og vi er faktisk nået dertil hvor vi begynder at være interessante for de store spillere. Fik selv tilbudt medlemskab af NL. på et tidspunkt i december. Jeg overvejede det, men det ville kræve mere tid med spil ikke mindre og så var vi kort efter lidt cool i DIC med VIP krisen. Husk også på at da vi pustede os op overfor BH (en krig vi ville have tabt med et brag) fik vi faktisk en IAP ud af det.

I mine øjne er DIC en god alliance.

Men vi er bare mange der snart har brugt for meget tid på travian i omkring et halvt års tid. En server levetid på 1 år er efter min mening alt for længe. 3-5 måneder ville være meget bedre (uden at det blev speedserver agtigt).


Sidst rettet af 6/1/2008, 17:43, rettet 1 gang
Kejser Nygaard
Kejser Nygaard

Antal indlæg : 275
Age : 49
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Albus Dumbledore 6/1/2008, 17:41

Problemet er vel, at hvis vi skal vælge nogen vi skal i krig med, så er de enten MEGET mindre end os, MEGET større end os eller i forbund med de samme vi er i forbund med.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af ClickyNicki 6/1/2008, 17:45

Jeg vil ikke sige den taktik vi bruger er skidt, den er sku god nok, men den er bare kun god nok til at komme frem på ranglisten, som vi så sandelig også har gjort.. Men at folk tror vi er en ligeglad alliance fordi Maribo, ikk forsvarede sin byer (som så var meningen) eller at vi bare er fuldstændig neutrale i forhold til at skabe respekt eller hvad man skal sige, vi sætter jo ikk angreb ind, og ved godt at jeg er lille og at ja det kan jeg sagtens sige, for det er ikk dig der kan hjælpe med det helt store og alt det der.. Men synes sku at alliancen går kanon godt, vi har bare det problem at folk stort set kan gøre hvad de vil mod os, feks da SVPPB angreb mig.. Men min mening er at taktiken er god nok som den er, der skulle bare vises at vi kan noget.. Og der er heller ikk noget negativt i den her besked, det var bare lige et forslag til hvad vi skulle gøre for at gøre det bedre og jeg håber det her er godt nok til at få forslagene igang, og jeg ved godt jeg ikk har specielt mange mænd, men det skal jeg igang med specielt i min cropper by, men jeg har som sagt tidsproblemet..
ClickyNicki
ClickyNicki

Antal indlæg : 74
Age : 33
Location : Maribo
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Hertug Jackson 6/1/2008, 17:50

eller ligger i den anden ende af verden.
Ja enig KN. 1 år er lang tid. Vi alle der har spillet mere end 3 måneder har været trætte af spillet i perioder, og har lyst til at der sker mere. Tror mange har tænkt over at joine KN i hans angreb mod TYR, jeg selv incl.

Jeg er også enig i, at havde vi ikke haft det lederskab vi har, og en CS samt MZ til at hive i nogle diplomatiske tråde, så var DIC ikke hvad det er i dag. Vi havde stadigt været nede omkring de 50-60 i rang (hvis overhoved). Om det er tid til et stilskifte kan godt være, og fint med mig.
Om det er en sammelægning med en af de andre - det kan også godt være - igen fint med mig.
Eller om vi ca. 30 der er tilbage skal gå aktiv ind i krigen, så er det også fint med mig.
Personligt kan jeg heller ikke ligge mere tid i Travian. Har fået nogle IRL ting som vil kræve mere af min tid. - men nej jeg melder mig ikke ud. Jeg er sgu stolt af at være medlem af DIC som CS stiftede tilbage i Maj.
Jeg tror vi er en af de bedste alliancer i serveren, og tænkt hvis vi alle havde startet fra starten af - wouw.
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Gæst 6/1/2008, 17:50

Jeg mener at det vi mangler er ;
FORSVAR :
Når nogle bliver angrebet - som i Maribos tilfælde - så skal meldingen enten være. hjælp send opbakning, eller bare glem det, byerne er døde. Så ved vi hvordan det skal ske. Det skal ikke være GRATIS at angribe en DIC spiller, heller ikke selv om vi ikke kan slå igen direkte, så kan vi godt stille forsvar. Vi burde kunne skrabe 20.000 eller 30.000 enheder sammen. Det er bare 1.000 per medlem. Selv TOBO kan ikke tage 30.000 enheder ud.

Samtidig skal der være en diplomat der melder ud og siger, ok den er jeg på i forbindelse med diplomatiet.
--
ANGREB:
Kom med nogle målsætninger, og lad os hjælpe til med det.
Jeg har luftet en målsætning, som jeg stadig arbejder på. Se under målsætninger.
--
Jeg er stadig ved at bearbejde Hustler 5 som vi alle aftalte. Han skal ud af serveren, ellers bliver han et problem senere.

Vi skal arbejde på at lave nogle forbund der reelt holder. HTD er på vej ned, -R- ligeledes, og så er der faktik ikke rigtig nogle vi har forbud med.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Hertug Jackson 6/1/2008, 17:55

Hvor er det bare ikke rigtigt at vi ikke gør noget. Vi smadrede SimonP ud af serveren. Vi fik doctor til at gemme sig trods store venner. KN truede Tyr og har nu gjort alvor ud af truslen (har meldt sig ud for at beskytte os andre). Vi har fået IAPer med to større alliancer fordi vi raslede med sablen, og fået respekt fra Itrio.
De fleste der har lidt nederlag har fået råstoffer andre steder fra i alliacen. Der er næsten altid opbakning når en bliver angrebet. Og det kan godt være det kun er 500 mand - men når det så kommer fra 10 spillere, så er det 5000 mand ekstra.
Det er ikke meget, men tror alle der er flyttet med i "mit" område har fået råstoffer til at komme igang for dernede (selv Myretuen).

Jeg er meget uenig med at vi ikke gør noget. Men det er klart at dem der angribes skal stå frem selv.
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Albus Dumbledore 6/1/2008, 18:02

Føler nu også vi har stillet med den opbakning det har været muligt, på de korte tider vi har haft til det.
De angreb der har været, hvor vi ikke har reageret stærkt, har været når den der angribes ikke selv har bedt om opbakning (som i Maribos tilfælde) eller hvor de der kunne stille opbakning hurtigt, tilfældigvis har været optaget af familiegøremål eller andet.
Jeg mener altså ikke, at vi mangler noget opbakningsmæssigt.
Jeg mener udelukkende at vi mangler en masse angrebsmæssigt, og her kommer mine tidligere udtalelser så ind.
Skal vi vælge en alliance som fjende, så er de enten meget større, meget mindre eller har samme forbund som os. Og det er et problem.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Gæst 6/1/2008, 18:03

Det er da rigtigt at vi på den måde gør noget. Men alt andet lige HJ, så er 5.000 mand ikke nok.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Hertug Jackson 6/1/2008, 18:07

Nej enig Runner, men en start. Jeg har skrevet et indlæg i krigsrådet, så jeg forventer action på det fra ALLE spillere. Derved kan vi opbakke MEGET bedre hele vejen rundt.

DD du er i krigsrådet. Du har nu mulighed for første hold at gøre noget ved det. Use your power (bare ikke misbrug den)
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af ClickyNicki 6/1/2008, 18:08

Hvis jeg skal ha forsvar = med indbyggertal for jeg mega minus, pga jeg har tropper fra de vi skulle nakke SimonP..
ClickyNicki
ClickyNicki

Antal indlæg : 74
Age : 33
Location : Maribo
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Albus Dumbledore 6/1/2008, 18:08

Problemet er jeg ikke har adgang til at skrive i krigsrådet :S
Runner giv mig adgang, så har jeg en ting jeg sætter igang indenfor kort tid.

HJ, kan vi mødes på chatten så snart du har set denne besked?

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Tobo fra HUNTERS angriber Maribo Empty Sv: Tobo fra HUNTERS angriber Maribo

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum