DIC
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

DICs Optagelsesprocedure og vilkår

+3
Weihenstephan
master zico
CrazySnap
7 deltagere

Go down

Stem om indførelse af DICs nye optagelsesprocedure

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Vote_lcap100%DICs Optagelsesprocedure og vilkår Vote_rcap 100% 
[ 16 ]
DICs Optagelsesprocedure og vilkår Vote_lcap0%DICs Optagelsesprocedure og vilkår Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totale stemmer : 16
 
 
Poll closed

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af CrazySnap 9/12/2007, 23:41

---- Forslag til optagelsesvilkår for ansøgere i DIC, IRL-personer er ikke ombefattet af nedenstående regler ----

1) Alle ansøgere skal være minimum 15 år.

2) Alle ansøgere skal have en population større end 1000 for overhovedet at blive betragtet. Personer under pop 1000 afvises uden større eftertanke. Ansøgeren kan dog anbefales at vokse hurtigt hvis han/hun ligger fordelagtigt indenfor de 3 kerneområder.

3) Ansøgere større end 1000 med beliggenhed indenfor kerneområderne har mulighed for optagelse, hvorimod ansøgere uden for områderne kræves en pop på minimum alliancens Ø.

4) Ansøgere der opfylder 1 - 3 skal besvare alle standardspørgsmålene og godkendes med et flertal fra alliancens medlemmer (afstemningen afvikles indenfor 24 timer)


---- Optagelsesprocedure for IRL personer ----

1) Som udgangspunkt kan alle IRL-personer optages i DIC, så længe en fra DIC siger god for dem.

2) Alle nyankommere offentliggøres i Høringer inden optagelse. På denne måde kan IRL-ansøgere afvises, hvis medlemmer fra DIC, opdager uhensigtsmæssigheder ved personen (dette vil dog ske yderst sjældent). Foruden denne ekstra sikkerhedsforanstaltning der giver mulighed for at argumentere imod optagelsen (hvis der er grund for det), får man samtidigt at se, hvem der er på vej ind i DIC.


Sidst rettet af 10/12/2007, 02:17, rettet i alt 2 gange
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354
Age : 42
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af master zico 10/12/2007, 00:27

hmmm jeg er ikke helt siker på hvad der menes med irl punkt 2?

lægges der op til afstemning? eller hvad er tanken?
master zico
master zico

Antal indlæg : 542
Location : Glostrup
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af master zico 10/12/2007, 00:34

jeg støtter punkt 1-4 for nye medlemmer
men jeg kan ikke stemme for det samlede forslag., hvis det betyder irl venner kan optages uden hensyntagen til størrelse, beliggedhed, aktivitet...?!?
jeg savner lidt klarhed over, hvad der menes med irl pkt 2
master zico
master zico

Antal indlæg : 542
Location : Glostrup
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af Weihenstephan 10/12/2007, 01:03

Betyder det ikke bare at de første regler gælder, og kun fraviges hvis nogen kender personen IRL. Og at den undtagelse stadig kræver afstemning og at vi forventer sponsoren sikrer at spilleren vokser godt.
Og så håber jeg iøvrigt at alle travianspillere er personer IRL- natarer undtaget. Men der menes selvfølgelig spillere som en af os kender.

Weihenstephan

Antal indlæg : 178
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af master zico 10/12/2007, 01:25

Bøj det lige i neon for mig......er irl venner også til afstemning?!?

bortset fra det...jeg faktisk ladet mig fortælle at 5dir er blevet beskyldt for at bruge BOTS....som reaktion på beskyldningerne her de taget navneforandring...til 5bots......
master zico
master zico

Antal indlæg : 542
Location : Glostrup
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af Laue 10/12/2007, 01:34

Fint forslag for mig.
Det kan måske trimmes lidt, men det kan vi gøre efterfølgende. Lige nu mener jeg det er det tætteste vi overhovedet kommer på en konsensus på diskussionen bag dette. Good job! Smile
Laue
Laue

Antal indlæg : 160
Registration date : 04/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af CrazySnap 10/12/2007, 02:07

Grunden til at jeg har tilføjet IRL punkt 2 er at alle skal se at en ny IRL person er på vej ind i DIC og at alle også skal have mulighed for at komme med evt indvendinger eller sige sin mening. Måske viser det sig at personen er en fælles bekendt som man faktisk ikke synes er DIC-materiale? Eller måske opdager en af os at han/hun ligger i NV og ikke SØ?

Punktet er derfor tiltænkt som en lille ekstra sikkerhedsforanstaltning og så alle er klar over at nu kommer der en ny ind (medmindre man altså finder noget "dirt" på ham). Kan godt være sætningen skal omformuleres lidt, men ved de sidste par IRL/venne-optagelser er det faktisk også foregået på denne måde. Smile
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354
Age : 42
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af brændevinsnisse 10/12/2007, 02:15

Jeg synes afstemingsordlyden samler fint op på alle synspunkter der har været om sagen - great work CS

brændevinsnisse

Antal indlæg : 195
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af master zico 10/12/2007, 09:27

hmmmmmm så tror jeg at jeg desværre må stemme imod........

det må efterhånden være alment kendt, at jeg mener vi også skal stramme lidt mere op for proceduren vedr. optagelse af irl venner.....
mener også der her skal være krav om, i den mindste geografisk placering i kerne områderne...........(kan godt afvige lidt fra størrelseskravet...) om ikke andet så skal de vise en villighed til at rykke over i vores områder.....det mener jeg bør være et krav......

(ps jeg er helt enig i punkt 1-4 i afsnit 1)

master Zico
master zico
master zico

Antal indlæg : 542
Location : Glostrup
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af CrazySnap 10/12/2007, 11:41

Jeg synes som udgangspunkt ikke at der skal være nogen restriktioner. Alle man kender personligt som vil ind, skal vurderes objektivt. Jeg synes ikke at vi skal have regler om at afvise IRL venner hvis de ligger udenfor kerneområderne, så vil jeg hellere optage dem og derefter bede dem bygge deres næste byer indenfor områderne. Jeg mener derfor ikke at vi skal stramme op, jeg mener at hver eneste IRL-ven er et "special-tilfælde".

Som et eksempel kender jeg Dyret fra 5Bots, tænk hvis han spurgte om optagelse I DIC en dag? Kender faktisk også Morner fra 5Bots personligt. Så hvis de to havde lyst til at blive optaget, ville jeg være nødsaget til at sige nej, grundet eventuelle geografiske regler (de ligger i NV). Det kan godt være at vi ville afvise dem under Høringer (Regel 2), men jeg ville da ihvertfald have muligheden for at sige ja ved at diskutere det med jer andre (måske kunne det være strategisk klogt at have store DIC'er i NV?).

Derfor har jeg lavet denne regel nr. 2 under IRL, men droppet udarbejdelse af faste og specifikke regler for IRL-venner.
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354
Age : 42
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af Stormogul 10/12/2007, 13:15

Jeg synes det er fint at reglerne ikke er for stramme, så har man muligheden for at vurdere i hvert enkelt tilfælde. Der er jo stadig heller ikke automatisk optag, bare fordi man opfylder reglerne. Der er diskussion og afstemning i hvert tilfælde, så man har f.eks. stadig muligheden for at stemme nej hvis man synes at en spiller er for lille selv om han/hun formelt opfylder minimumskravet.

Det kunne jeg f.eks. godt finde på da jeg synes at ny-optagne hellere skal være tættere på selvklarende (1500-2000 indbyggere) men derfor behøver minimumskravet ikke at være så højt. Minimumskravet betyder blot at man overhovedet kan komme i betragtning og der kan jo være andre formildende/positive omstændigheder ved vedkommende.
Stormogul
Stormogul

Antal indlæg : 77
Age : 52
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af master zico 10/12/2007, 14:09

hvis jeg forstår det rigtigt...så vil vi stadigvæk vurdere irl venner og bede dem om at lægge kommende byer i kerneområderne?!?

i så fald stemmer jeg for....

MZ
master zico
master zico

Antal indlæg : 542
Location : Glostrup
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af fredsenglen 10/12/2007, 21:55

det ser fornuftigt ud jeg er for...
fredsenglen
fredsenglen

Antal indlæg : 114
Registration date : 08/12/07

Tilbage til toppen Go down

DICs Optagelsesprocedure og vilkår Empty Sv: DICs Optagelsesprocedure og vilkår

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum