DIC
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fremtiden for DIC

4 deltagere

Go down

Fremtiden for DIC Empty Fremtiden for DIC

Indlæg af Perlen 2/2/2008, 20:29

Nu har der i over 72 timer (altså både hverdage og weekend) været en afstemning om fremtiden for DIC demokratiet.. Der er i 1½ uge næsten 2 været mulighed for at skrive sig på til opstilling til begge råd... Status er at 12 har stemt, og 1 er opstillet, og det først efter jeg provokerede og tiden 1. gang var udløbet..

Jeg har drøftet dette med HJ og vi er kommet frem til at vi nu må tage debatten her..

Jeg er for at vi nedlægger de to råd der er nu, og laver et stort.. Vi er pt. 4 medlemmer og med DD/AngelDK som har stillet sig til rådighed, så er vi 5.. Kan jo ikke rigtig lave et valg når kun en er opstillet..

Jeg mener også at vi bliver nød til at være lidt mindre demokratiske og lidt mere top-styrede..

Som jeg ser det ligger vi nu på en 27. plads, med 32 aktive medlemmer.. Det er hvad andre ser.. Hvad jeg ser er.. Vi ligger på en 27. plads med ca. 12 aktive medlemmer.. Min holdning er at jeg hellere vil ligge på en 35. plads og så reelt kunne tage kampen på det niveau..

Hvad siger i? Hvad skal vi gøre? - Hvordan synes du DIC skal se ud i fremtiden?
Perlen
Perlen
Admin

Antal indlæg : 574
Age : 48
Location : Copenhagen
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af Hertug Jackson 2/2/2008, 20:35

Jeg er enig. Der er for mange medløbere, hvilket er ok, sålænge vi spiller SIMS, men det er ikke ok når vi spiller strategi-krigsspil, hvor vi står overfor krigen.
Derfor vil jeg også mene eet stort "råd" hvor vi er mindre demokratiske, og hvor der ikke er plads til dem der aldrig bidrager (med mindre der er en god grund selvfølgelig som - "min hær er død" - det sker).

Det mere ditaktoriske grundlag skal selvfølgelig ikke være i alle henseender, da jeg også er tilhænger af diplomati :-)
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af CrazySnap 3/2/2008, 19:18

Jeg mener faktisk allerede vi har denne diktatoriske magt gennem rådene. Men angående generelle beslutninger, bliver de fleste jo afgjort ved afstemning. Og det er måske her i mener vi skal have lidt mere magt til at tage en beslutning uden en "folkeafstemning".

Jeg kan godt gå med til at slå rådene sammen til et, jeg ved dog ikke om det skaber mere forvirring end styring, men det kan komme an på en prøve. Smile
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354
Age : 42
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af Hertug Jackson 3/2/2008, 23:47

Det vil stadigt være dig CS og MZ der vil stå for diplomatiet. Er nok ikke den bedste diplomat til sådanne et spil...
Men det jeg vil, det er mere magt til f.eks. kicke folk hvis rådet stemmer for.
Det kunne være inaktivitet, det kunne være af nogle personer som beder om hjælp men ikke yder den anden vej. etc.

Optagelse af medlemmer og lign. synes jeg stadigt er fint er diplomatisk og at alle kan indstille...
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af CrazySnap 3/2/2008, 23:53

Yep enig i alle punkter, jeg ved heller ikke hvor godt jeg ville klare mig i krigs-strategien. Sidste angreb jeg sendte afsted ramte min egen by, lol (ren stormogul stil). Smile
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354
Age : 42
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af Perlen 4/2/2008, 20:43

Godt så er vi tre der er enige.. Men hvad med MZ..

Hvor mange medlemmer skal der være i dette "store" råd?
Perlen
Perlen
Admin

Antal indlæg : 574
Age : 48
Location : Copenhagen
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af Hertug Jackson 4/2/2008, 21:41

4, maks 5
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af master zico 4/2/2008, 22:53

MZ
jeg er kun delvist enig.....

jeg er enig i at vi mangler noget mere topstyring...
om vi får det via et eller to råd skal jeg ikke gøre mig klog på....
men lad os da bare prøve......
mener heller ikke at et sådan skal betså af flere end max 5 personer...
men det der er væsentligt er at de har nogle beføjelser som ikke nødvendigvis skal vendes og drejes i 7 lange og 7 brede...og 19 forskelige afstemninger

men der hvor jeg ikke er enig..er snakken om at det er bedre at ligge på 35 pladsen end hvor vi gør nu pga nogle mindre aktive spillere.....
jeg har ikke noget problem med at der er nogen som stort set ikke skriver i forum...blot de holder sig orienteret....

jeg tror også at vi kan holde lidt flere af de store/mellemstore alliancer for døren ved vores størrelse...(så om ikke andet mener jeg vores størrelse virker præventivt...)...de kan trods alt ikke se hvor vi står militært...
men begynder det ikke hjælpe ldt på den front...?!?

ps...dette kan selvfølgelig kuin lade sig gøre hvis jeg må bestemme det meste Wink
master zico
master zico

Antal indlæg : 542
Location : Glostrup
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af Hertug Jackson 4/2/2008, 23:44

Jeg ser det omvendt. De helt store alliancer har fået øjnene op for os, netop fordi vi begynder at kunne være en stemme i krigen. Det genere mig ikke at være med i krigen, men så skal det være på reele vilkår. DVS. dem der er aktive og dem der reelt kan og vil støtte.
Det gør mig ikke så meget at folk ikke skriver i forum, men alle skal være i stand til at hjælpe og bakke op når dette er nødvendigt. Ellers er vi bare en tom skal.

Men godt - det tager jeg som afgjort. Vi har nu en ledelse på 4 personer bestående af:
CS
MZ
Perlen
HJ
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Age : 49
Location : Copenhagen
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for DIC Empty Sv: Fremtiden for DIC

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum