DIC
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Spioner

3 deltagere

Go down

Spioner Empty Spioner

Indlæg af Weihenstephan 7/12/2007, 15:23

Diskussionen om spioner er nu åben:
Mogulen sendte 76 mod 1, og jeg fik ingen besked.
Så er det bare at iterere sig frem: hvor mange spioner skal der til for at det kræver over 100 spioner at slippe ubemærket ind. Hvor mange spioner skal der til for at slippe forbi 10 spioner i en by?
Og hvorfor er det sværere at se spionerne når de er samlet i store flokke. 500 ryttere slipper da ikke for at blive set inden de når byporten! Very Happy

Weihenstephan

Antal indlæg : 178
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Albus Dumbledore 7/12/2007, 19:58

Uha ja, nu skal I høre.

Så snart at spioner sendes, og der ingen tab er på angriberens side, så slipper de ubemærket afsted.
Normalt kan man slippe afsted med meget, når man laver ens spionangreb som plyndringsangreb. Man kan rent faktisk være i undetal og stadig få en rapport. Det er set mange gange nu.
Så længe bare én slipper afsted i live, så er der rapport.
Så snart én dør, så ved forsvareren det.

Det nytter altså intet bare at have en lille spion stående, hvis modstandren angriber som plyndringstogt og har jeg mener det er omkring 15 spioner med eller flere.

Dette kan man teste sig frem til.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 7/12/2007, 22:19

Så der skal mindst 15 spioner i en by, før det nytter?

Jeg har et par stykker i min nye by, prøv at angribe den. Jeg skal nok lade være med at hævne mig, hvis altså du kun kommer med spioner Smile, og så sig hvor mange tropper jeg ellers har..

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Albus Dumbledore 7/12/2007, 22:28

Jeg spionerer om fem timer på en af dine byer, men siger ikke hvilken.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 7/12/2007, 22:36

der 2 af dem, der er spioner i, mere end 100 :-) Prøv at spionerer mod 2 Eller skal jeg flytte dem, så der kun er er 2 i hver? v

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Albus Dumbledore 7/12/2007, 22:46

Okay.
Jeg spionerer på din mindste by.
Jeg har sendt 200 afsted.
Det er sendt som plyndring.
Hvis du har ti eller flere spioner i byen, så burde du slå en af mine ihjel og derved få en rapport.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 7/12/2007, 23:01

Jeg har 2, så ser vi.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Stormogul 8/12/2007, 00:10

Jeg tror ikke 2 får slået nogen ihjel ud af 200.
Meen hvis man har 10-15 stående så tror jeg man kan vide sig nogenlunde sikker på at få nakket en enkelt uanset om det er 200 eller 500 der kommer på besøg.

Man kan simulere spionangreb, men jeg synes ikke resultaterne virker særligt troværdige. Las os hellere teste os frem. Det er rigtig god info.
Stormogul
Stormogul

Antal indlæg : 77
Age : 52
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 8/12/2007, 01:15

Jeg afventer besøg i nat / aften af dumbledore. Jeg er da villige til at vi tester, nu er det 2, så kan jeg bagefter sætter det op md 5 af gangen, så kan vi se. Min teori er at jeg får en rapport bare med 2.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 9/12/2007, 19:50

Dumbledore har nu udspioneret min mindste by flere gange. Jeg havde 2 spioner der, og det gav ingen rapport ved hans besøg. Nu sendte jeg nogle legionærer derned og fik rapport ved hans besøg med henholdsvis 5 og 10 spioner.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Stormogul 9/12/2007, 22:08

Skal det forstås sådan at 5 spioner i byen var nok til at nakke een af de spionerende 200, således at byens ejer fik en rapport om spionangrebet?
Stormogul
Stormogul

Antal indlæg : 77
Age : 52
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 10/12/2007, 00:41

Han spionerede med henholdsvis 5 og 10 spioner mod mine 2 spioner og 160 legionærer i byen, det fik jeg rapport om.

Men jeg fik ikke rapport fra en anden by med 2 spioner, og hvor han brugte 50 (?) spioner i angrebet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Stormogul 10/12/2007, 01:15

Ok tak, det fik jeg misforstået så.

Jeg synes det ville være rigtig rart at finde ud af hvor lidt man kan have stående når man gerne vil have en rapport, hvis der f.eks. skulle komme 100-200 spioner rendende. Er I friske på lidt flere eksperimenter?

Jeg vil foreslå at gå op til 10 spioner i forsvar f.eks. og se om det er nok.
Stormogul
Stormogul

Antal indlæg : 77
Age : 52
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 10/12/2007, 02:15

Nu har jeg postet 10 spejdere i min by "#4 Søndersted" Der står også 160 Legionærer. Prøv bare at sende nogle spioner derned. Så flytter jeg legionærerne i morgen tidlig, og er ikke hjemme igen før eftermiddag.

Så i nat kan i test mod 10 spioner med legionærer og i morgen efter 08.00 mod 10 spioner alene. Er der smuttet nogle spioner i løbet af natten fylder jeg op til 10.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Albus Dumbledore 10/12/2007, 02:43

Jeg har idag/går spioneret med:
5, 10, 15 , 20, 25, 30, 35 og 40. Jeg mistede en spion ved angrebene med 5 og 10 spioner.
Jeg lavede plyndringsangreb.
Dette er en meget vigtig taktisk, da du rent faktisk kan slippe afsted med en rapport på denne måde, selvom du har færre spioner end der står i byen.

Du kan altså angribe med 4, og få en rapport med, selvom der står 5 i byen.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Stormogul 10/12/2007, 11:41

Hmm, ja det er rigtigt at man kan få en rapport selvom man er i undertal, men jeg er ikke sikker på at det har nogen indflydelse om man trykker "angreb" eller "plyndringsangreb". Uanset hvilken af disse to knapper man trykker på står der "spejderangreb" når først spionerne ER sendt afsted. Jeg tror kun at den skelnen mellem normal- og plyndringsangreb betyder noget for almindelige tropper.

Men ok. Indtil videre har vi(I) testet os frem til at 2 spioner i byen "beskytter" mod op til 10 fjendtlige spioner. 15 fjendtlige spioner slipper uset forbi.

Vi antager indtil videre at bymur og residens/palads ikke har indflydelse.
Stormogul
Stormogul

Antal indlæg : 77
Age : 52
Registration date : 07/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Weihenstephan 10/12/2007, 13:28

Jeg vil gerne vide hvormange spioner man skal have for at få en rapport fra 100/250 spioner. Er det ikke det vi har brug for de fleste af os?
Vi har set spionhære på op til 500 stk, og selvom man ikke kan gardere sig mod alt, så er der dog behov for at folk ved om de er beskyttet eller ej.

Weihenstephan

Antal indlæg : 178
Registration date : 05/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 10/12/2007, 21:55

Jo, jeg kan sætte 150 spioner i #4 Søndested, så kan du jo sende 500 mdo den. Er det ikke den beste måde at teste det på?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Albus Dumbledore 10/12/2007, 22:15

Der er kun én der skal dø af de angribende spioner, og så får man rapport.
Hvis der står 50 spioner i en by, så er jeg sikker på man kan sende hvad som helst, og så får denne en rapport alligevel.

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Gæst 10/12/2007, 22:32

Vi kan prøve. Rykker lige lidt spioner derned.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spioner Empty Sv: Spioner

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum