DIC
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Optagelse af KOG II medlemmer

+4
master zico
CrazySnap
Dumbledore
Perlen
8 deltagere

Go down

Skal KOG II medlemmerne optages?

Optagelse af KOG II medlemmer Vote_lcap12%Optagelse af KOG II medlemmer Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
Optagelse af KOG II medlemmer Vote_lcap71%Optagelse af KOG II medlemmer Vote_rcap 71% 
[ 12 ]
Optagelse af KOG II medlemmer Vote_lcap17%Optagelse af KOG II medlemmer Vote_rcap 17% 
[ 3 ]

Totale stemmer : 17

Poll closed

Optagelse af KOG II medlemmer Empty Optagelse af KOG II medlemmer

Indlæg af Gæst 14/1/2008, 12:11

Skal medlemmerne fra KOG II optages i DIC.

Se anden tråd omkring argumentation. Afstemningnen løber i 24 timer og er gældende uanset hvor mange / lidt der stemmer. Brug din demokratiske valgret og stem.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Optagelse af KOG II medlemmer Empty Sv: Optagelse af KOG II medlemmer

Indlæg af Perlen 14/1/2008, 12:13

Har stemt, men synes at muligheden "Ja, men de skal svare på spørgsmålene først", skal tilføjes den lille detalje, at det er en konkret vurdering i hvert tilfælde.
Perlen
Perlen
Admin

Antal indlæg : 574
Registration date : 05/12/07

Indlæg af Dumbledore 14/1/2008, 15:41

Husk ikke at glemme jeres egne
rammer og procedure for optagelse af nye
Dumbledore
Dumbledore

Antal indlæg : 215
Registration date : 10/01/08

Indlæg af Gæst 14/1/2008, 16:03

IKke jeres, men vores AngelDK. Du er vel en del af DIC? Smile Wink

Gæst
Gæst

Indlæg af CrazySnap 14/1/2008, 16:39

Og listen over folk der vil ind er blevet længere:

krølle
lpj777
lissi
trold24
old
Dirty
møgtøsen23
Andersen_77
alfenhiem
Bager joe
Wimmer
Jevs
CrazySnap
CrazySnap

Antal indlæg : 354

Indlæg af master zico 14/1/2008, 22:22

Hey.......
nu har jeg siddet og undersøgt hverenkelt spiller......

jeg har kigget på aktivitetsniveau (ugentligt/daglig vækst), størrelse, antal byer, beliggenhed (i forhold til DIC), "uhyggelige" naboer, hvorlænge de har spillet.........osv

jeg har vendt og drejet hver enkelt spiller....

and her goes

krølle: 1963 indbyggere, 4 byer ok vækst.....ligger i nærheden af fredsenglen(som stopper?!?), Breining (samt Lissi....der også ansøger)

lpj777: 2035 indbyggere 4 byer. knap så god vækst, ligger meget alene (i forhold til DIC), ligger desuden i et område med en del Hunters og 5bots spillere

lissi: 1478 indbyggere 3 byer, rimelig vækst......ligger i nærheden af fredsenglen(som stopper?!?), Breining (samt Krølle....der også ansøger)

trold24: 1143 indbyggere 2 byer, knap så god vækst, bor i nærheden af Glaniator og Rabech

old: 943 indbyggere, 2 byer, Ringe vækst, bor i nærheden af trold24 med den ene by.....og i nærhenden af WS, Dumble med den anden.....

Dirty: 611 indbyggere, 2 byer...det taler vel for sig selv...ringe vækst....

møgtøsen23: 2133 indbyggere 4 byer, ok vækst....bor i vores nordlige zone sammen med bl.a Andersen_77 og alfenhiem samt en del af os i den del af DIC land)....hun har dog været under kraftigt angreb den 10/1

Andersen_77: 1902 indbyggere 4 byer ok vækst.....2 af hans byer ligger i vores nordlige område (se kommentar ved fx alfenheim og møgtøsen23)
de to andre ligger lidt isoleret...der er nog forbund og en el iaper i det område...og en del KoG´er

alfenhiem: 2538 indbyggere 5 byer ok vækst....bor i vores nordlige zone sammen med bl.a Andersen_77 og møgtøsen23 samt en del af os i den del af DIC land

Bager joe: 1420 indbyggere 3 byer, rimelig vækst, har en by ude øst på sammen med alfenheim,andersen77 og jevs..........
har to byer lige op ad Glanitor...

Wimmer: 679 indbyggere 2 byer...det taler vel for sig selv...ringe vækst....

Jevs: 1559 indbyggere 4 byer, rimelig vækst....bor i vores nordlige zone sammen med bl.a Andersen_77, møgtøsen23 og alfenhiem samt en del af os i den del af DIC land)

Sidst rettet af 14/1/2008, 22:40, rettet 1 gang
master zico
master zico

Antal indlæg : 542

Indlæg af master zico 14/1/2008, 22:28

hvad er så min (master Zico) konklusion på ovennævnte......

følgende spillere kan overhovedet ikke i betragtning:

Old, Dirty og Winner....der er alle for små og i særdeleshed de to sidste....
lpj777 ligger langt fra os andre...og midt i Hunters og 5bots land....

følgende spillere ligger på vippen Trold24....ikke ret stor!!!

dermed kommer jeg så frem til at følgende spillere rimeligvis lever op til evt optagelse.......(størrelse og beliggenhed....) dog har Møgtøsen angiveligt en spiller på nakken....blev angrebet hårdt for 4 dage siden.....

krølle
lissi
møgtøsen23
Andersen_77
alfenhiem
Bager joe
Jevs
master zico
master zico

Indlæg af Hertug Jackson 14/1/2008, 23:19

Udover standard spørgsmål, vil jeg også have indførst hærstørrelse, og hærstrategi.
Vi har nu 28 tilmeldte (dog ikke alle der har indførst sine tropper). Der er dælme mange der ikke har ordentligt hær. Jeg gider ikke engang at skrive ud individuelt, det vil tage alt for lang tid!
Men når spillere selv med en fornuftig størrelse har så ringe hære som en del i DIC har, så har jeg det svært ved nogle mellemspillere - uden at vide deres størrelse og strategi. Jeg er efterhånden ligeglad med tomme skaller - uden hær.
Bliver det indført stemmer jeg "Ja, men de skal svare på spørgsmålene først" men stadigt udfra MZ's oversigt. Der må vi være hårde!
Hertug Jackson
Hertug Jackson

Antal indlæg : 419
Registration date : 06/12/07

Indlæg af master zico 15/1/2008, 00:19

hmmmm.....
jeg tænker at stemme nej..., umiddelbart kan jeg overhovedet IKKE se hvad de ansøgende spillere skal kunne bidrage med......der er ingen der vil gå ind i DIC på mere end en 30 plads.........men jeg er villig til at stemmt ja (mulighed 2) med det forbehold at de vejes og bedømmes på vores spørgsmål...og som HJ skriver skal vi tilføje spørgsmål vedr. deres samlede hærstørreler og strategi for udbyggelse af denne.....

jeg er fuldt ud enig med HJ i at det er beskæmmende hvor lidt hær en del spillere i DIC har.....jeg har selv hæropbygning igang 24/7.......og føler mig da lidt til grin hvis det er ikke er det samlede billede af DIC......

som jeg skrev i et tidligere indlæg er det kun nogle af spillerne der søger der overhovedet kan/bør komme i betragtning........(jævnfør regler for optagelse i DIC) vi har ikke bruge for en røvfuld mindre småspillere der ikke kan bidrage med andet en lidt point til ranglisten........

jeg vil heller ligge nr 36 end 26 og så have noget ordentligt at byde på.....
og jeg vil gå så langt som til at sige, at jeg seriøst vil overveje mit medlemsskab af DIC, hvis det ender med optagelse af revl og krat fra KoG II (her taler jeg bl.a om dem som jeg har sorteret fra ansøgerfeltet)
(ikke at jeg selvfølgelig på nogen måder har nogen form for bemyndigelse til at sige til nogen at man SKAL gøre som jeg siger.....det er naturligvis et udtryk for min egen mening...!!!)

jeg er og har været meget glad for den lange tid jeg har været i DIC.......og jeg ønsker at fortsætte......men jeg gider ikke bare stå og se på at vi "oversvømmes" at ubrugelige spillere....dette skal bl.a tages som en kritik af måden hvorpå vores aftaler og regler om hvorpå vi optager medlemmer gentagende gange tilsidesættes........

jeg forventer at få nogle kommentarere med på vejen for dette indlæg.....og hvis folk er uenige med mig eller synes jeg er afsporet eller gået galt i byen....så sig endelig til......

mvh Master Zico

(b.t.w er der i øvrigt overhovedet nogen der har taget kontakt til KoG (1) for at høre om deres syn på sagen...og folkeflugt...og om de har tænkt sig at det får represalier for de "flygtende"......)
master zico
master zico

Indlæg af Gæst 15/1/2008, 00:41

Jeg er langt hen af vejen enig med MZ og HJ i denne sag. Hær er altså afgørende.

Det kan ske at man mister nogle tusinde mand, og man så lige skal bygge op igen Men at spillere med 6 - 10 byer ikke engang kan stille forsvar af et par tusinde mand, det er lidt for meget SIMCITY.

Jeg vil gerne deltage i nogle slag ind i mellem og tager gerne nogle tæsk for det, og er meget offensiv i min spillestil. Men jeg har altid haft mine byer fyldt til randen med def. tropper. I går sendte jeg 4.500 mand til forsvar af en by og har stadig så jeg kan modstå et angreb af den størrelse som WS tabte mod DUCKMAN.

Jeg vil gerne DIC og deltager gerne på længere sigt, der skal altså ske noge. Vi er faktisk ikke særligt gode til at koordinere hverken forsvar og angreb fordi de fleste ikke gør noget. Da jeg blev angrebet skrev jeg i forum og personligt til flere i nærheden også folk uden for alliancen, og - udover Perlen - var det en uden for ally der sendte mest opbakning.

Jeg er nok mest for at vi deler DIC op i DIC og DICsim, så dem uden hær men med interesse i at lege byggemand bob kan spille i DICsim.

Gæst
Gæst

Indlæg af Perlen 15/1/2008, 00:50

Langt hen af vejen er jeg enig i jers betragtninger, Runner, MZ og HJ.
Vi skal passe på ikke at blive til en flok sitting ducks. Det er lidt min oplevelse at dette nemt kan ske.
Kunne vi ikke tilføje HJ´s forslag om hær til vores standart sprg. generelt. Det er jo ikke kun KOG2 der er tale om der skal have den rette hær, men alle som gerne vil ind i DIC..
Forstår godt at man hvis man føler at man giver og giver og ikke kan forvente at få lidt tilbage overvejer at sige farvel og tak (MZ) Men tror på at vi nok skal komme efter det hele, dog ikke hvis vi tager alle som søger med ind. Så ka vi jo ligeså godt afskaffe vores optagelseskrav. Jeg stoler også på mine med -medlemmer, så hvis en spilelr søger hos en, så går jeg udfra at man først tjekker om det er en som lever op til vores krav, før man poster en forespørgsel her på forum, ellers kan vi jo forsætte med diskus fra nu af og til slutspillet er slut.. Det var vist mine ord for i aften Smile
Perlen
Perlen
Admin

Indlæg af Doom 15/1/2008, 02:02

Hva.... er det alle på listen eller er det kun dem som har interesse som vi stemmer på ... ?

Doom

Antal indlæg : 180
Registration date : 29/12/07

Indlæg af master zico 15/1/2008, 02:14

som jeg ser det, så er det kun dem der er er interesante vi vil OVERVEJE....!!!
master zico
master zico

Indlæg af Albus Dumbledore 15/1/2008, 02:18

Og det er meget stort tryk på "overveje".

Albus Dumbledore

Antal indlæg : 267
Registration date : 06/12/07

Indlæg af Doom 15/1/2008, 02:18

Ja det er også det jeg håber på men er der MZ Garanti på det ?

Doom

Antal indlæg : 180
Registration date : 29/12/07

Indlæg af CrazySnap 15/1/2008, 11:40

Jeg skrevet til Bager Joe (tidligere KoG II leder) og spurgt om de stadig er interesseret i at blive optaget hvis det kun drejer sig om den reviderede liste som zico nåede frem til. Jeg venter stadig svar på dette.
CrazySnap
CrazySnap

Indlæg af master zico 15/1/2008, 13:05

ehh....ret mig hvis jeg er galt på den CS....men du mener vel ikke at den revideretliste "bare" skal optages....men at de muligvis vil blive inviteret ind til en optagelsesrunde.......?!?

derudover mener jeg, at er alfa omega.....om de overhovedet har noget hær at bidrage med........hvis de skal i betragtning....

derudover....er der måske en anden problematik der ikke er blevet vendet i denne sammenhæng.....

de flygter fra KoG II pga KoGs stillingtagen i the big war......uanset hvad om vi har taget stilling eller hvad.....så har vi nået en størrelse på ranglisten der gør at vi bliver fuldt nøje.....(selvom vi overhovedet ikke har den hær der skal til)....kan vi blive i nær fremtid blive tvunget tl at vælge side i sagen......hvordan vil de så forholde sig til det......????
master zico
master zico

Indlæg af CrazySnap 15/1/2008, 13:39

jo jo, de skal selvfølgelig alle fra den reviderede liste have optagelsesspørgsmålene og vurderes individuelt. Jeg har bare "frasorteret" de andre med det samme ud fra dine betragtninger. Men det er jo slet ikke sikkert at de har lyst til at blive optaget hvis alle ikke kan komme ind, derfor mit spørgsmål til bageren.

Jeg tror ikke det at vi optager nogen fra KoG II nu presser os ind i krigen. Jeg tror dog godt vores størrelse kan presse krigen lidt tættere på, men det må vi diskutere i en anden tråd (og dermed diskutere om vi overhovedet vil optage flere medlemmer hvis vi ikke vil presses til at vælge side nu)?
CrazySnap
CrazySnap

Indlæg af dunston 15/1/2008, 13:40

MZ, det må vi vel se på til den tid.

Men kunne jo self. være et spørgsmål der også kunne stilles dem, hvis det bliver en optagelses runde.

Synes jeg egentlig lyder fair nok, at stille dem de spørgsmål, for de kan jo ikke bare se passivt til, ikke rigtig det dette spil handler om.

Og krigen bliver jo nød til at komme tættere og tættere på.
Folk snakker om at når serveren har været oppe i ca. 300 dage, vil slut spillet blive sat i gang, dette er ihvertfald gjort på andre servere.
Og x3 serveren, er bliver sat igang på mandag, der har den været oppe i 100dage

dunston

Antal indlæg : 87
Registration date : 08/01/08

Indlæg af CrazySnap 15/1/2008, 22:22

Hele denne sekvens er nu blevet afblæst da de udvalgte personer fra KoG II har valgt at danne en ny lille alliance og Bager joe undskylder sevlfølgelig for besværet. Så der bliver ingen optagelse af KoG II medlemmer i første omgang... Dette bunder selvfølgelig i at vi kun var parate til at optage nogen af dem.
CrazySnap
CrazySnap

Indlæg af master zico 15/1/2008, 23:13

det er ikke fordi det ærger mig voldsomt....højst den tid jeg har brugt på emnet...

hehe en masse potentiele farme oppe nord på ;o)))

eller er der no go??? vil det være for "grippe-agtigt"?!?
master zico
master zico

Indlæg af Gæst 15/1/2008, 23:17

(Advarsel i blandet surt opstød Smile )
Giv dem lige en chance, tror at nogle af dem kan hjælpe med mere hær end enkelte DIC medlemmer.

Gæst
Gæst

Indlæg af CrazySnap 16/1/2008, 11:28

Ja lad os ikke hoppe på dem, hellere give dem en chance! Kan vi vi får brug for dem senere hen. De spørger selvfølgelig også rbund nu, men det er de vidst lige små nok til. Men vi kunne måske overveje en IAP? Anyways, dette er ikke stedet for sådan en diskussion. Smile
CrazySnap
CrazySnap

Indlæg af Perlen 27/1/2008, 14:04

Tråden er nu låst.
Perlen
Perlen
Admin